مقالات

هزینه های ارتودنسی دندان 1403

هزینه های ارتودنسی دندان 1403

 هزینه های ارتودنسی دندان 1403 چقدر است ؟!

ما در این مقاله قصد داریم هزینه های ارتودنسی دندان  1403 را بررسی کنیم.

یکی از مشکلاتی که می تواند روی سلامت جسمی و روانی فرد تاثیر بگذارد ، نامرتبی دندان ها و مشکلات مربوط به آن است. نگرانی عمده این افراد به دلیل هزینه های ارتودنسی دندان می باشد.

البته لازم به ذکر است این هزینه ها به صورت کلی اعلام شده و برای اطلاع پیدا کردن از هزینه های دقیق بهتر است به دندانپزشک موردنظر خود مراجعه کنید.

 

هزینه های ارتودنسی دندان 1403

 

ظاهر دندان ها می تواند روی اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی بگذارد و به جز مشکلات روحی روانی ، مشکلات جسمی از جمله جویدن و گاز گرفتن ، خطر پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ، فرسایش و شکستگی دندان ها نیز ممکن است برای فرد به وجود بیاید.

مشاوره با ارتودنتیست مجرب می تواند به تشخیص صحیح مشکلات درمان شما کمک کند. همچنین می تواند براوردی از هزینه های ارتودنسی دندان هایتان به شما بدهد.
شما با مشورت با ارتودنتیست ، در ابتدا آگاهی خود نسبت به مشکل دندان های خود و لزوم ارتودنسی را افزایش می دهید و می توانید تصمیم بهتری در خصوص درمان خود بگیرید.

هزینه های ارتودنسی دندان ممکن است در وهله اول زیاد بنظر برسد ولی با توجه به تاثیری که بر سلامت دهان و دندان دارد و تاثیر  زیبایی که روی لبخند و چهره شما می گذارد می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب شود.

اکثر بیمه ها از جمله تامین اجتماعی معمولا بخشی از هزینه ها را پوشش می دهند اما این میزان پوشش به عوامل مختلفی بستگی دارد. البته بیمه ها هم دارای طرح های مختلفی هستند که آن هم بی تاثیر نیست.

معمولا هم میزان پوشش بیمه با هزینه هایی که شما برای ارتودنسی دندان های خود  انجام می دهید متفاوت است!

برای اینکه دقیقا متوجه بشید قبل از مراجعه به کلینیک ، تماس بگیرید تا بتوانید براورد دقیقی داشته باشید.

 

هزینه های ارتودنسی دندان 1403

درمان ارتودنسی دندان در ایران در مقایسه با سایر کشورها هزینه مقرون به صرفه تری دارد. این خود یکی از دلایلی ست که باعث شده از کشورهای دیگر حتی به ایران سفر کنند برای درمان ارتودنسی !!

به صورت میانگین در سال 1403 این هزینه ها به صورت زیر می باشد :
1. بند فلزی سنتی : حدود 50،000،000 تا 105،000،000 تومان.
2. بریس سرامیکی : تقریباً 62،500،000 تا 125،000،000 تومان.
3. بریس لینگوال : تقریباً 83،000،000 تا 208،000،000 تومان.
4. اینویزیلاین: حدودا 75،000،000 تومان.

هزینه های ارتودنسی دندان

 

ارتودنسی دندان به سه دسته اصلی تقسیم می شود :

زمانی که شما به ارتودنتیست مراجعه می کنید ، ارتودنتیست با توجه به شرایط شما و دندان هایتان نوعی از ارتودنسی را پیشنهاد می کند.

  • ارتودنسی ثابت : همانطور که از اسم آن پیداست این نوع ارتودنسی به صورت ثابت به دندان ها متصل می شوند.
  • ارتودنسی متحرک : در این نوع ارتودنسی بیمار می تواند ارتودنسی دندان های خود را جدا کند و سپس مجدد به دندان ها متصل کند.

در این حالت بیماران معمولا برای تمیز کردن دندان و یا غذا خوردن  ارتودنسی خود را جدا کرده و بعد مجدد متصل می کنند.

  • ارتودنسی نامرئی : همانطور که از نام این نوع  ارتودنسی پیداست ، میزان نمایش آن روی دندان ها به صورتی است که میزان جلب توجه آن بسیار پایین است.

به همین دلیل این نوع ارتودنسی بین بزرگسالان از جذابیت بالایی برخوردار است.

 

 

هزینه های ارتودنسی دندان 1403 به چه عواملی بستگی دارد؟

پیچیدگی : هرچه پیچیدگی کار ارتودنتیست بیشتر باشد ، زمان درمان آن طولانی تر شده و کار ارتودنتیست بیشتر می شود در نتیجه هزینه آن بالاتر می رود.

تخصص ارتودنسی : به صورت کلی دو مورد تخصص و تجربه دندانپزشک و موقعیت کلینیک یا مطب آن ها روی هزینه های ارتودنسی تاثیرگذار است.

مواد و متریال : مواد استفاده شده برای ارتودنسی تاثیر زیادی بر هزینه نهایی درمان دارد. انتخاب نوع مواد بستگی به نظر خود بیمار البته با توجه به توصیه های ارتودنتیست دارد.

برخی از مواد و متریال های ارتودنسی عبارت است از :

  • بریس فلزی
  • بریس سرامیکی
  • بریس زبانی
  • الاینرهای شفاف
  • سیم های ارتودنسی
  • کش های ارتودنسی
  • پلاک های متحرک و فانکشنال
  • ترازکننده
  • نگه دارنده

این مورد را نیز باید در نظر داشت که هرگونه هزینه اضافی مثل کشیدن دندان ، ترمیم دندان و یا موارد دیگر از این قبیل می تواند بر هزینه های کلی ارتودنسی دندان تاثیرگذار باشد.

در ایران پزشکان متخصصی وجود دارند که در بخش درمان ارتودنسی به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.
ما در قسمت دندانپزشکان طرف قرارداد امیدان سلامت با دندانپزشکان حاذق همکاری داریم که با مراجعه به سایت می توانید لیست آن ها را ببینید.

 

هزینه های ارتودنسی دندان ها

 

 

یکی از جذاب ترین نوع ارتودنسی دندان که در مقاله ” ارتودنسی نامرئی چیست؟ ” هم به آن اشاره شد ، ارتودنسی نامرئی می باشد.

در این روش با استفاده از ابزارهایی که شامل تری های شفاف پلاستیکی هستند و قابل مشاهده نیستند، مرتب سازی دندان ها انجام می شود.
در این روش به دلیل ظاهر زیبایی که دارد محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است.
مزیت دیگری که این روش دارد این است که الاینرها قابلیت جابه جایی دارند و به راحتی بیمار می توانند برای غذا خوردن و یا تمیز کردن دندان آن ها را برداشته و مجدد متصل کند.

 

+ خود ارتودنسی نامرئی نیز به سه دسته تقسیم می شود :

  • ارتودنسی با الاینرهای شفاف : این نوع  دارای هزینه ارتودنسی دندان بالاتری نسبت به سایر انواع ارتودنسی نامرئی می باشد. میانگین هزینه آن بین 60 تا 80 میلیون تومان برای هر فک می باشد.
  • ارتودنسی لینگوال : این نوع ارتودنسی با براکت های پشت دندان نیز دارای میانگین قیمتی بین 35 تا 45 میلیون تومان برای هر فک است.
  • ارتودنسی سرامیکی : در این نوع ارتودنسی از براکت های هم رنگ دندان استفاده می شود و برای هر فک حدود بین 25 تا 40 میلیون تومان برای هر فک است.

 

 

+ مراحل انجام این فرایند به صورت زیر می باشد :
1. ارزیابی اولیه : ارتودنتیست در جلسه اول وضعیت دندان و فک شما را ارزیابی می کند و بر این اساس اگر ارتودنسی نامرئی برای شما مناسب باشد به شما می گوید و در غیر این صورت راه حل دیگری به شما ارائه می دهد.

2. برنامه درمانی : ارتودنتیست یک برنامه دقیق برای شما طراحی می کند که در این برنامه کلیه موارد مربوط به درمان و مدت زمان لازم برای درمان شما پیش بینی شده است.

3. ساخت الاینر (aligner ) : با توجه به برنامه درمانی ارتودنتیست که در مورد قبل ذکر شد ، یک سری الاینر برای شما ساخته می شود.
– الاینر چیست؟ : الاینر ارتودنسی شفاف با قابلیت جدا شدن است که معمولا برای تنظیم موقعیت دندان ها استفاده می شود.

 

هزینه ارتودنسی دندانها در 1403

 

کارت تخفیف دندانپزشکی امیدان سلامت

همانطور که در مقاله توضیح داده شد هزینه های ارتودنسی دندان جزو هزینه های بالای دندانپزشکی محسوب می شوند.

استفاده از کارت های تخفیف دندانپزشکی به شما کمک می کند تا خدمات دندانپزشکی خود را با هزینه کمتر انجام دهید.

 

+ مزایای استفاده از کارت های تخفیف دندانپزشکی :

  • صرفه جویی در هزینه ها : با استفاده از کارت های تخفیف هزینه های دندانپزشکی شما کاهش میابد.
  • دسترسی به خدمات متنوع : شرکت های ارائه دهنده کارت های تخفیف معمولا با کلینیک ها و مطب های مختلفی قرارداد دارند که این امر باعث می شود انتخاب های متعددی داشته باشید.
  • عدم نیاز به بیمه : بیمه ها معمولا در برخی خدمات محدودیت استفاده دارند مخصوصا خدمات زیبایی در صورتی که کارت های تخفیف محدودیت استفاده ندارند.
  • استفاده آسان : استفاده از کارت های تخفیف بسیار ساده است تنها کافیست هنگام مراجعه به کلینیک مدنظر کارت تخفیف خود را همراه داشته باشید.
  • پیشنهادات و جوایز : بسیاری از کارت های تخفیف مزایای دیگری علاوه بر تخفیف روی خدمات ارائه می دهند که می توانید از آن ها نیز بهره مند شوید.
  • و …

 

 

هزینه های ارتودنسی دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی امیدان سلامت

 

یکی از معتبرترین کارت های تخفیف دندانپزشکی در ایران ، کارت امیدان سلامت است. میزان تخفیف برای کارت تخفیف دندانپزشکی امیدان سلامت بین 5 تا 20 درصد روی تمامی خدمات دندانپزشکی اعم از زیبایی و درمانی می باشد.
برای مشاهده دقیق جزئیات کارت می توانید روی ” کارت تخفیف امیدان سلامت ” کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *