مقالات

بلیچینگ دندان چیست ؟   

بلیچینگ دندان با کارت تخفیف

بلیچینگ دندان یک فرایند درمانی برای سفید شدن دندان ها به منظور زیبایی لبخند شماست که امروزه از طرف افراد متعددی با رنج سنی مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.

در پاسخ به این سوال که بلیچینگ دندان چیست باید گفت این کار به معنی سفید کردن دندان ها و روشن تر شدن ظاهر آنها است. اگرچه بلیچینگ نمی تواند دندان های شما را کاملا بطور دائم سفید و درخشان نماید، اما می تواند رنگ موجود و فعلی دندان شما را را به میزان قابل توجهی روشن تر کند.

چون بلیچینگ و سفید کردن دندان نوعی ترمیم محسوب می شود لذا بهتر است حتما توسط یک دندانپزشک متخصص انجام شود.

لبخند افراد بیانگر خلقیات آن ها است و نقش مهمی در اولین برداشتی که دیگران از ما می گیرند دارد. نشان دادن یک لبخند جذاب باعث می شود فرد در درون خود احساس بهتری داشته باشد.

اگر دندان‌های ما در اثر نوشیدنی های رنگ دار و یا خوردن غذا لکه‌دار شده یا تغییر رنگ داده باشد، قطعا می توانیم با سفید کردن، آنها را اصلاح کنیم.

در این مقاله ما قصد داریم شما خوانندگان عزیز را با روش بلیچینگ دندان برای سفید شدن دندان ها و معایب و مزیت های آن آشنا نماییم.

 

بلیچینگ دندان

 

 

مزایای بلیچینگ دندان

زمانی که مینای دندان نازک‌تر می‌شود باعث می‌شود عاج زیرین زرد رنگ شده و بیشتر قابل مشاهده باشد. مزایای بلیچینگ دندان ترمیم و از بین بردن این رنگ دانه های باقی مانده بر روی دندان است.

ممتازترین مزایای بلیچینگ عبارتند از :

  • زیباتر شدن لبخند: بلیچینگ دندان بلافاصله لبخندی درخشان و جذاب به شما هدیه میدهد.
  • سلامت کامل دهان و دندان: هنگامی که متخصص لکه‌های دندان را پاک می‌کند، در واقع سلامت و استحکام دندان‌های شما را تقویت می‌کند و احتمال پوسیدگی و بیماری لثه ناشی از تجمع پلاک را کاهش می‌دهد.
  • شخصی سازی دقیق: سفید کردن دندان‌های حرفه‌ای می‌تواند دندان‌های شما را متناسب با نیازهای خاص شما در قسمت هایی که بیشتر به پاکسازی نیاز دارند چندین سایه روشن‌تر کند.
  • سرعت و سهولت در کار: دندانپزشک می تواند دندان ها را در یک نوبت دو ساعته سفید کند و از تکرار کیت های سفید کننده بدون نسخه پرهیز نماید.
  • ماندگاری و دوام: اگر از دندان های خود پس از اقدام به بلیچینگ به خوبی مراقبت کنید قطعا تا مدت زمان 2 سال از تکرار مجدد آن آسوده خاطر خواهید بود.
  • درمان موثر در منزل: علاوه بر درمان سفید کننده در مطب دندانپزشکی، دندانپزشک شما می تواند ژل های سفید کننده سفارشی را برای استفاده در منزل کاملاً متناسب با دهان و دندان هایتان تجویز کند.

 

 

معایب بلیچینگ دندان

بلیچینگ اگرچه این یکی از ایمن ترین راه ها برای روشن کردن دندان ها است، اما می تواند همانند هر نوع عمل زیبایی دیگری درکنار مزیت هایش معایبی نیز داشته باشد.

از جمله معایب بلیچینگ دندان این است که:

  • ممکن است برای افرادی که دندان های حساسی دارند مناسب نباشد. اگر مشکل لثه یا دندان دارید یا دندان هایتان بسیار حساس است، حتما باید در این مورد با دندانپزشک خود صحبت کنید. ممکن است دندانپزشک شما را از انجام این کار منع کند.
  • همچنین، زمانی که دندان های شما بلافاصله بسیار سفید می شوند تفاوت آن با قبل از سفیدکردن کاملا به طور واضح نمایان است که شما از تکنیک های سفید کردن دندان استفاده کرده اید. از این رو شاید این مسئله برای برخی از افراد خوشایند نباشد.
  • از جمله معایب بلیچینگ این است که این کار یک روش دائمی برای سفید کردن دندان ها نیست و ممکن است در زمان های مختلف دندان مجددا به حالت اولیه خود بازگردد.
  • بلیچینگ دندان تا حدودی تغذیه را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. زیرا باید از خوردن برخی غذاها خودداری کنید. مواد رنگی و صنعتی می توانند برای دندان های شما مضر باشند.

 

بلیچینگ دندان چیست

چگونگی انجام بلیچینگ دندان در منزل

دندانپزشک برای انجام مراحل بلیچینگ دندان از مواد سفید کننده مبتنی بر پراکسید استفاده می کند. همچنین کسانی که تمایل دارند در منزل از روش بلیچینگ برای سفید شدن دندان های شان استفاده کنند از موادی حاوی پراکسید با درصد بالا استفاده می کنند.

اگرچه به طور کلی، هر چه مدت طولانی تر و یا محلول قوی تری روی دندان های خود نگه دارید، دندان های شما سفیدتر می شوند، اما دقت داشته باشید که بخاطر تاثیراتی که مواد پراکسیدی از خود به جای می گذارند هر چه درصد پراکسید در محلول سفید کننده شما بیشتر باشد، باید زمان کوتاه تری آن را روی دندان ها اعمال کنید.

بطور مثال برخی از ژل ها در بازار موجود هستند که اگر به مدت طولانی تری استفاده شوند باعث کم آبی دندان و افزایش حساسیت دندان می شوند.

یقینا بلیچینگ دندان در منزل بسیار کم هزینه تر و راحت تر است اما از آنجایی که هر نوع اقدامی مزایا و معایبی دارد، لازم است قبل از اینکه کیت های بلیچینگ دندان را در خانه امتحان کنید، حتما با دندانپزشک خود در خصوص چگونگی انجام بلیچینگ دندان در منزل مشورت نمایید.

 

مراقبت های بعد از بلیچینگ

دندانپزشک قطعا به بیمار خود قبل و بعد از بلیچینگ دندان تعدادی دستورالعمل های اجرایی و پرهیز غذایی را تجویز میکند تا لثه و دندانها برای انجام کار کاملا آماده باشند.

اگرچه معمولا عمل بلیچینگ دندان در یک جلسه 2 ساعته انجام می شود اما لازم است تا بیمار از قبل یک جلسه مشاوره نیز با پزشک خود داشته باشد. مدت زمان ماندگاری بلیچینگ و سفیدی دندان ها معمولا بین 6 ماه تا نزدیک به 2 سال متغیر می باشد.

اما لازم است تا برای حفظ و مراقبت از بلیچینگ دندان خود بطور مداوم از نخ کشیدن، مسواک زدن و شست و شوی روزانه با دهانشویه های بهداشتی غافل نمانید.

لازم است تا حتما مراقبت های بعد از بلیچینگ جدی گرفته شود. چنانچه اگر بعد از بلیچینگ از دندان های خود مراقبت نکنید، مثلاً چای یا قهوه زیاد مصرف کنید، دندان هایتان دوباره تیره شده و اثر بلیچینگ از بین می رود.

همچنین افرادی که عادت به سیگار کشیدن دارند باید سیگار را ترک کنند. زیرا سیگار می تواند به سرعت اثر بلیچینگ دندان را از بین ببرد.

 

هزینه های بلیچینگ کردن

مسلما انجام بلیچینگ مانند هر عمل زیبایی دیگر نیاز به متحمل شدن یک سری هزینه های عمل می باشد و چون از انواع عمل های زیبایی محسوب می شود لذا خدمات بیمه ای به آن تعلق نخواهد گرفت.

اما از آنجایی که مجموعه امیدان سلامت سهولت در کار بیماران خود را در دستور کار دارد و میخواهد علاوه بر ارائه خدمات درمانی عالی مراجعین خود را از بار مالی ناشی از انجام این کار رها سازد، برنامه بسیار آسان و قابل دسترسی را برای عموم مراجعین خود تدبیر نموده است.

لذا تمامی مراجعینی که نیاز به عمل بلیچینگ دارند با استفاده از کارت های امیدان سلامت می توانند از تخفیفات ویژه این مجموعه و خدمات پزشکی ارائه شده توسط آن بهره مند شوند.

ایجاد حس اعتماد و رضایت سایر بیماران و مراجعین، اولین و بزرگترین هدف مجموعه خدمات درمانی امیدان سلامت می باشد که با داشتن کادری مجرب و پزشکانی حاذق نتایج بسیار مطلوب و رضایت بخشی را در کارنامه فعالیت های خود به جای گذاشته است.

 

سفید شدن دندان ها (بلیچینگ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *